The Crooked Circle (1932)

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met Zasu Pitts, James Gleason en Ben Lyon

The Crooked Circle is een genootschap van dieven en vervalvers die besloten hebben wraak te nemen op kolonel Walters die één van hun leiders voor lange tijd in de gevangenis heeft gezet. Ze willen hem diezelfde nacht nog vermoorden. Ondertussen is zijn eigen groep, The Sphinx Club, vastblesloten hem te beschermen. De verloofde van een van de leden van deze laatste groep, Brand Osborne, is bang dat haar geliefde de nacht niet zal overleven en vraagt of hij er mee wil stoppen. Hij belooft te stoppen nadat de kolonel is gered. Samen met de rest van The Sphinx Club gaan ze naar het onlangs gekochte huis van Walters om de moordenaar op te wachten.