Winnie the Pooh: Seasons of Giving (1999)

Alternatieve titels: Winnie de Poeh: Winterwarmte | Disney's Winnie the Pooh: Seasons of Giving

Animatie / Familie

geregisseerd door Harry Arends, Jun Falkenstein en Karl Geurs
met de stemmen van Gregg Berger, Brady Bluhm en Peter Cullen

Het avontuur begint op een koude en stormachtige dag in het Honderd Bunderbos. Poeh, Knorretje, Teigetje en Konijn gaan op zoek naar de winter; een geweldig jaargetijde dat ze blijkbaar hebben gemist dit seizoen. En dat leidt tot een gekke zoektocht naar de perfecte ingredienten voor een feestelijke Thanksgiving. Maar hoe ziet een kalkoen er eigenlijk uit? Wanneer met Kerst een speciale vriend op bezoek komt, wordt het de beste winter ooit in het Honderd Bunderbos.

Een geinige film

avatar van menie
Deze is echt voor de kleine kinderen

avatar van JohnWilliams
Nog nooit gezien...maar aan het verhaal te horen...nee dank u.

avatar van Thom1994
Tsjongejonge, deze film heeft mij echt een trauma bezorgd, mijn nichtje van 2 moet die film elke weer 3 keer achter elkaar kijken, ik vind winnie de pooh niet erg , maar deze film, toch 2 sterren.

Te random.

Dat inwerken van oudere tekenfilms in een filmpje dat ocharme deen uurtje duurt is al niet te best. Maar ook de kwaliteit van die oudere filmpjes is wat bedenkelijk. Ergste is nog dat Pooh daar een andere stem heeft. Onderstreept nog maar een keertje de kwaliteiten van Cummings.

Ook het gebrek aan focus is een beetje vervelend. Duidelijk een film over Thanksgiving (what's in a name), maar halverwege springen we plots naar kerstmis. Daar hebben ze later dan nog een keertje een exclusieve aflevering rond gedraaid; dus hoe ver kan je iets uitmelken.

Niveau ligt toch te ver onder dat van de bioscoop projecten. Visueel minder, ook minder grappig en een lappendeken van scenes die eerder gekozen lijken op 60 minuten te vullen dan om een vermakelijke film te maken.

Veruit de minste Pooh film totnogtoe.

avatar van mjk87
Een duidelijk mindere Pooh - een film in drie delen waarvan de eerste nog te doen is, maar door een gebrek aan echte kwaliteit zijn de overige twee stukken al een stuk saaier en totaal niet interessant. Tel de vervelende muziek daarbij op, de zeer matige animatie en de verder weinig bijzondere verhaallijnen en je hebt gewoon een goedkoop simpel filmpje waarvan de afzonderlijke delen rustig op televisie kunnen komen en het zou niet opvallen tussen al die andere kinderprogramma's. 1,5*.