Ha Woo Deung (1998)

Alternatieve titel: Fly Low

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Si-on Kim
met Tae-Young Kang, Jong-Woo Lee en Jae-Wook Chung

Zomer - Als het regenseizoen voorbij is schuilen drie mannen tijdens een vlucht na een overval in een verlaten schoolgebouw. Ze mijmeren over hun jeugd, maar na korte tijd ontstaan er conflicten. Regen - Aan het begin van de zomer voor het moessonseizoen bezoeken drie jonge vrouwen hun oude school. Ze drinken wat en praten met elkaar over dromen, hoop, het loslaten van vroeger en laten een aandenken na voor een overleden vriend. Lantaarn - Een jaar later...Een van de vrouwen keert terug naar de school en treft er een man aan die er woont. Hij biedt haar thee aan.

avatar van Mochizuki Rokuro
De Koreaanse titel Ha Woo Deung betekent (naar het schijnt) Zomer-Regen-Lantaarn en verwijzen naar de delen van de film. Een debuut film die destijds in de Tiger Awards van het IFFR draaide. Toen was de revival van Koreaanse films net aan het beginnen met de opkomst van Jang Sun-woo en Kim Ki-duk. Een hele minimale film met veel sfeer en weinig woorden, zoals we dat van Aziaten kennen. Hoewel de flyer destijds melding maakte dat de regisseur met zijn tweede film bezig was nooit meer iets van hem vernomen. Deze film was op 16mm dus alles met minimale middelen.