Kaiserjäger (1956)

Oostenrijk

geregisseerd door Willi Forst
met Adrian Hoven, Erika Remberg en Judith Holzmeister

Eigenlijk had de trotse grootvader, graaf Leopold Hardberg, generaal-in-ruste, zijn komende kleinzoon reeds als opvolger aangekondigd, maar die kleinzoon bleek tot zijn verdriet een kleindochter te zijn. Jaren later is Antonia opgegroeid tot een knappe jongedame. Wanneer de keizerlijke garde kwartier maakt in het slot waar zij woont, doet zij als grap haar vaders uniform aan en gaat met de manschappen mee op manoeuvre. Al snel komt zij in aanvaring met haar commandant, Oberleutnant Pacher, die langzaam maar zeker begint te beseffen wie die nieuwe rekruut moet zijn.