How to Save a Marriage (and Ruin Your Life) (1968)

Alternatieve titel: Red een Huwelijk en Verknoei Je Leven

1 stem

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Fielder Cook
met Dean Martin, Stella Stevens en Eli Wallach

Wanneer David Sloane (Dean Martin) verneemt dat zijn vriend Harry Hunter (Eli Wallach) zijn vrouw bedriegt, wil hij hem helpen dat op te lossen. David denkt dat Harry een affaire heeft met zijn secretaresse Carol Corman (Stella Stevens) en om dat uit de weg te werken begint hij zelf Carol te versieren. Maar David heeft zijn verleidingskunsten op de verkeerde dame botgevierd, want Harry heeft eigenlijk een relatie met Muriel Laszlo (Anne Jackson). Dus wanneer David hem vertelt dat hij hem zijn minnares heeft afgepikt, denkt Harry niet aan Carol maar aan Muriel. En als Harry het weer goedmaakt met zijn vrouw, en Carol en Muriel elkaar tegenkomen, hebben de beide heren grote problemen.

avatar van Mescaline
Vermakelijk maar soms een tikkeltje langdradig en rommelig, Dean Martin is geknipt voor rollen zoals dit en ook zijn tegenspeelster Stella Stevens is niet alleen leuk om te zien maar kan ook heel aardig acteren.
Het verhaaltje is soms wat onevenwichtig vond ik, maar dat kan misschien ook aan mezelf hebben gelegen. Deze film over een aantal jaartjes misschien maar eens opnieuw bekijken.
Ik twijfel een beetje tussen 2,5 en een mager 3tje, maar ik hou het voorlopig even op 2,5*