Cuore di Mamma (1969)

Alternatieve titel: Mother's Heart

Italië

geregisseerd door Salvatore Samperi
met Carla Gravina, Beba Loncar en Philippe Leroy

Lorenza Garroni, moeder van drie jonge kinderen, doet vaak mee met demonstraties en studentenacties. Uiteindelijk wordt het haar allemaal teveel en neemt Lorenza het lot in eigen handen. Zij plant een bom in de fabriek van haar gewezen echtgenoot, van wie zij helemaal vervreemd is.

avatar van beavis
volstrekt bizarre film, aanstootgevend zelfs, heb er momenteel nog even verder geen woorden voor, behalve nog:

"heel erg Italiaans"; was er dit keer niet zo op voorbereid omdat ik de regisseur niet zo heel goed kende (alleen Malizia verder nog gezien), maar hij mag duidelijk in het rijtje van de revolutionairen. van de week met Arcana (1972) ook al een fijne Italiaanse ontdekking gedaan (al was ik er daar wel heel erg op voorbereid), ben benieuwd wat dat land nog meer voor geheimen in petto heeft! Een volgende sprong in het diepe zou deze kunnen zijn Delitto al Circolo del Tennis (1969) , maar tips zijn ook altijd welkom!