The Last Musketeer (2000)

Verenigd Koninkrijk
Thriller / Romantiek

geregisseerd door Bill Britten
met Robson Green, Arkie Whiteley en Rab Affleck

Steve McTear is een talentvolle schermer die op het punt staat zijn droom te verwezenlijken: deelnemen aan het Wereldkampioenschap. Ondertussen ontmoet hij Dr Elizabeth Fraser, die aan het hoofd staat van een exclusief meisjesinternaat. Wanneer ze een passionele nacht samen beleven vraagt ze hem voor haar te komen werken. Nadat het hem niet lukt bij de nationale selectie te geraken, en wanneer hij moet vluchten voor enkele gangsters - door de criminele activiteiten van zijn familie - neemt hij de job als schermcoach aan. De afgelegen Gough Castle School lijkt de perfecte schuilplaats. Maar terwijl McTear vecht om zijn relatie met Dr Fraser, en hij het respect van de leerlingen voor zich wint, komen zijn vijanden hem steeds meer op het spoor.