Tian Can Di Que (1979)

Alternatieve titels: Crippled Masters | Kreupele Meesters | De Verminkte Vechters

Hongkong / Taiwan
Actie / Drama

geregisseerd door Joe Law
met Jackie Conn en Frankie Shum

Twee Kungfu-vechters worden verraden door hun Meester en zijn verminkt voor het leven. De één heeft geen armen meer, de andere geen benen. Maar ondanks hun grote handicap, hebben ze hun kunstjes niet verleerd en maken zij zich op om zich te wreken t.a.v. hun vroegere Meester.

avatar van Safri
heb er beelden van gezien, is inderdaad niet grappig. Maar vechten kunnen ze hoor!

Waarom is dit ziek? Of walgelijk? Dit is een hele coole film, waarin de twee hoofdrolspelers (inderdaad eentje zonder armen, de ander zonder benen) er lustig op los slaan en schoppen, ondanks hun handicap. Ik moest vreselijk lachen toen ik tijdens de Nacht van de Wansmaak Strikes Back (dat was 2001 geloof ik) beelden uit de film zag. Mijn God, die film had ik gewoon gezien...

Pracht van een film. Snap niet dat jullie dit ziek vinden. Misschien zijn jullie een paar nazis die vinden dat gehandicapten enkel maar een spuitje moeten krijgen. Nu vraag ik u wie is er ziek?

Of hoe haal je je eigen argument meteen onderuit door een belachelijk voorbeeld te stellen.

Er zijn geen domme vragen Kos alleen maar domme mensen.

damon
Tonyvdb schreef:

waarom walgelijk?
moeten de cripples NOOIT iets doen?
iedereen wordt getypecast, dus waarom zij niet
ik ga ook niet zeiken dat ern donkere mensen in een blaxploitation worden gecast

p.s. het zijn cripples en niet verminkt

avatar van YuLaw16
Tonyvdb schreef:

' 0,5 op 5 '

Moest het grappig zijn dan? :S

hier heb ik ook een stukje van gezien zag er wel grappig uit

avatar van otherfool
Jaren terug dé film van de Nacht v/d Wansmaak, tegenwoordig gewoon in zijn geheel op de Youtube (Engelse dub)! De film lijkt wel op een Kung Fu instructie-video gezien de ein-de-lo-ze knokpartijen, waarbij de man van de sound-effecten er menig maal wat moois van weet te maken. De Crippled Masters zelf schoppen kont in deze iewat dubieuze maar helaas niet erg verheffende film. Let vooral op het bizarre einde!

2*.

Of het exploitatie is en of dit slecht is ga ik me niet over uitlaten, dat deze Crippled Masters een afgrijselijke film is kan ik echter met grote zekerheid zeggen. Een kungfu film met baggeractie faalt al meteen, helemaal als blijkt dat beide hoofdpersonen gewoon vrij weinig kaas van vechten gegeten hebben. De man zonder beentjes heeft matige handtechnieken en de man zonder armen imponeert alleen als hij een stok met zijn nek en kippenkluifje hanteert. Verder is de film een uitzonderlijk saaie aaneenschakeling van veel te lang durende en bovenal matig gechoreografeerde vechtscenes, een dom verhaal en knullige humor. Blijkt toch maar duidelijk dat er ook in dit genre een hoop troep te vinden is.

avatar van zombie
Lennert schreef:
...een dom verhaal en knullige humor.

Maar je kan toch niet ontkennen dat de film een bepaalde entertainment waarde heeft?
De manier waarop de '8 Jade Horses' het verhaal tot een ongekende climax brengen is op zijn minst wonderbaarlijk.

Oh, ik zal niet ontkennen dat de film een hoog entertainmentsgehalte had, maar ik kijk een kungfu film toch echt in eerste plaats voor de kungfu en die was werkelijk rampzalig in deze film