Suspect Device (1995)

Thriller / Sciencefiction

geregisseerd door Rick Jacobson
met C. Thomas Howell, Stacey Travis en Jed Allan

Als een man op zijn werk in slaap valt, heeft hij een nachtmerrie waarin gemaskerde mannen zijn kantoor bestormen en al zijn collega's vermoorden. Als hij wakker wordt, blijkt zijn kantoor echt een enorme chaos, bezaaid met lijken. Hij belt de centrale, maar het bedrijf beweert hem niet te kennen. Dan vlucht hij naar huis, maar ook zijn vrouw zegt hem nooit gezien te hebben.

avatar van Pilcrepus
Klinkt eigenlijk best standaard/vreemd/spannend. Omdat niemand de film echt heeft gezien zal dat wel minder zijn.

Heb de film jaren geleden eens gezien, maar bijzonder memorabel was het niet. Na het bijzondere begin mondt het uit in een redelijk standaard thrillertje, geloof ik.

Basisgegeven is gejat van Three Days of the Condor trouwens (die ik verder niet heb gezien).

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Is dat uiteindelijk niet een beetje dit soort plots eigen? Het gegeven klinkt uitemate intrigerend, maar dit geloofwaardig, origineel en spannend naar een ontknoping brengen is qua script niet eenvoudig.