Hayatimin Kadinisin (2006)

Turkije
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ugur Yücel
met Türkan Soray, Ugur Yücel en Yildirim Memisoglu

In de jaren tachtig was Asuman (Soray) een beeldschone zangeres die veel mannen achter haar aan had lopen. Sindsdien is zij met Nejdet (Memisoglu) getrouwd, met wie ze in het plaatsje Balat woont. Nejdet komt echter maar zelden thuis, doodat hij aan alcohol en gokken is verslaafd. Hun dochter Ahu (Mola) heeft het huis verlaten om er samen met haar vriendje vandoor te gaan. Beide logeren in een louche motel in de hoop om ooit beroemd te worden. Asuman is niet blij met haar leven, totdat zij kennis maakt met de nieuwe huurder Tophaneli Tayfur (Yücel).

belacelijk voor die 5 sterren
zelfs die 5 sterren hebben charmes nodig
zonde voor jullie tijd.

avatar van Anatolia
De tweede film die ik van Yücel zie, haalt het helaas niet bij de eerste. Yücel schroomt er wederom niet voor om het harde leven van de straat zo expliciet mogelijk uit te beelden, maar het geheel gaat jammerlijk ten onder aan de saaiheid van een duf liefdesverhaaltje en bijbehorende oninteressante karakters: 1* .