L'Amante del Demonio (1972)

Alternatieve titels: The Devil's Lover | Lucifera Demon Lover

Italië
Horror

geregisseerd door Paolo Lombardo
met Edmund Purdom, Rosalba Neri en Spartaco Conversi

Een jongedame, Helga, bereikt met twee vrienden een zestiende-eeuws kasteel. Volgens de plaatselijke bevolking is dit slot het huis van de duivel. Ondanks de geruchten vragen ze of ze de nacht mogen doorbrengen. Helga valt in een diepe slaap en heeft gruwelijke nachtmerries waarin ze droomt wat er eeuwen geleden werkelijk gebeurd is in dit kasteel. Ze wordt de minnares van de Duivel. Ze vermoordt haar man en snijdt de tong af van de vrouw die getuige was van haar gemeenschap met Satan. Daarop wordt ze aan de beul overgeleverd...

avatar van Mac Hammer Fan
Mya brengt hem uit in de States onder de titel "Lucifera Demon Lover"
Hieronder een uittreksel uit een Japanse release.
YouTube - L'amante del demonio - Incubo di Helga

avatar van Mac Hammer Fan
De DVD release van Mya is teleurstellend: die heeft een 4:3 ratio zodat heel wat van het oorspronkelijk breedbeeldformaat wordt gemist. Bovendien is het beeld niet erg scherp en zijn er hier en daar storingen, precies alsof ze als bron een oude VHS tape hebben gebruikt.

avatar van beavis
vreselijke mya bootleg inderdaad. had em toch maar gekocht zodat ik de film een keer kon zien, maar hij mag van mij gelijk de ruil in