Because of You (1952)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Joseph Pevney
met Loretta Young, Jeff Chandler en Alex Nicol

Christine Carroll Kimberly wordt op erewoord vrijgelaten uit een strafinrichting na een gedeelte van haar straf te hebben uitgezeten. Eenmaal thuis gekomen wordt haar huwelijk bedreigd door haar dubieuze verleden. Dit zorgt voor de nodige spanningen en de daaropvolgende gebeurtenissen hebben dramatische consequenties.

Regisseur Pevney weet de emoties keurig binnenboord te houden in dit drama over een getrouwde vrouw, die ingehaald wordt door haar duistere verleden. Min of meer standaard Hollywood-drama met een ingetogen vertolking van Loretta Young. Haar relatie met Jeff Chandler mist helaas chemie. Het einde wordt nogal afgeraffeld.