Sub Down (1997)

Verenigde Staten / Luxemburg
Actie / Thriller

geregisseerd door Gregg Champion
met Stephen Baldwin, Gabrielle Anwar en Tom Conti

De Amerikaanse atoomonderzeeer Portland zet koers naar de Noordelijke IJszee met een kleine duikboot, Marvyn, aan boord. Terwijl een team van drie wetenschappers met de Marvyn metingen uitvoert onder de ijskap, krijgt de Portland een aanvaring en komt tot zinken. Aan de Marvyn nu de taak om de Portland te herstellen en terug aan de oppervlakte te krijgen voordat deze door de zuurstof heen is.

neo (crew)
klotefilm.volgens mij is de credit voor regisseur naar alan smithee gegaan en niet
gregg champion.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
haha m'n favoriete regisseur is dat man, Alan Smithee, vet goede films altijd

ik ben maar is aan de B-films begonnen ookal vond ik deze nog best aardig. En wat Neo zegt is onzin want deze film kreeg nog redelijke recensies. Hij heeft vast een andere film in gedachte.

neo (crew)
nee echt deze film dttom

avatar van Jordy
Jordy (admin)
check imdb maar, Smithee staat als mede regisseur genoteerd

Oh daarom heb ik de juiste regisseur.

avatar van U-96
Eigenlijk best wel een leuke film om eens te bekijken, maar die onderzeeër ziet er van binnen veel te nep uit, en dat maakt de film minder leuk. Ik ben zelf heel vaak in militaire onderzeeërs geweest, dus ik kan wel zien dat dit nep is.
Het verhaal is eigenlijk wel goed.***

avatar van nirvana
ik ben deze film gaan huren en heb er toch nog van genoten. Niet dat dit een topper is maar toch, mag best gezien worden wat mij betreft. 3 sterren

avatar van sinterklaas
Domme saaie film.

Het verveelt al na 5 minuten kijken, zonde van je tijd, stroom en geld

avatar van ILDIB
Bijzonder matige film, met een nog matiger verhaaltje. Het ene na het andere absurde moment. En dan natuurlijk meesteracteur baldwin. pfff. Toch heeft ie net genoeg oempf om af te kijken.

Dick2008
Ik had wat twijfels vooral vanwege Stephen Baldwin. Maar dat is meer door de dvd-hoes met foto's en zijn kapsel.
Hij speelt o.a. ook in The Flintstones in Viva Rock Vegas (2000). Het is achteraf allemaal best meegevallen. Ik vind dat hij het hier ook niet slecht doet ook al lijkt het of hij hier ook in het stenen tijdperk vertoeft. Verder in de film ook nog Tom Conti van o.a. Merry Christmas Mr. Lawrence (1983)

De film begint niet veelbelovend maar wordt stukken beter zodra het mis gaat, ook al is het één en al cliché en voorspelbaar (al weet je dat laatste maar nooit. En het laatste gedeelte is dan ook best goed gedaan). Ook is het onrealistisch met fouten. Neem alleen al het ijskoude zeewater. Maar ook dat ze vanaf hun vertrek geen eens contact met de basis hebben gehouden, best vreemd.

Maar goed nu weer naar de vermakelijksheidsfactor, want daar kijk ik zulke films voor en dat is toch prima. Hier en daar saai, echt spannend wordt het zelden, maar het kijkt toch prima weg. Het lijkt me meer een avonturenfilm (met een hoog familiefilm-gehalte) maar dan binnen een onderzeeër met hier en daar actie en pogingen om het spannend te maken.
De film is meteen naar video gegaan. Verouderd maar zeker niet slecht. 3.0/4.0

Suffe B-film met Hopman Conti (die zelfs in levensbedreigende situaties, feelgood-movie-grappen blijft braken ) en Padvinder Baldwin die de film van een familie-avonturen--sfeer voorziet. Ontzettende miskleun deze film, ware het alleen al door de nep-onderzeeer. Ik vraag mij af als zo'n film klaar is en de regisseur kijkt de film, dan moet ie zich toch een ongeluk schamen? O..,.de film hoort toch spannend te zijn??? Hij is verre van spannend. Een film voor 6-12 jarigen, die hem nog halverwege uitzetten.