Totò Diabolicus (1962)

Italië

geregisseerd door Steno
met Totò, Raimondo Vianello en Nadia Sanders

Markies Galeazzo di Torrealta werd vermoord door een mysterieuze moordenaar die zichzelf Diabolicus noemt. Zijn erfgenamen, drie broers en een zus, werden tevens gedood door Diabolicus. Waardoor er nog één erfgenaam over is: Monsignor Antonino di Torrealta. De politie slaagt er niet in de zaak op te lossen. Tot op de dag dat Antonino zijn erfdeel schenkt aan zijn onwettige broer, Pasquale Bonocore. Deze zit opgesloten in de gevangenis en kan dus de dader niet zijn. Met dit gegeven heeft de politie de sleutels van het mysterie in de hand.