Dusty and Me (2016)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Familie

geregisseerd door Betsan Morris Evans
met Luke Newberry, Genevieve Gaunt en Iain Glen

Derek Springfield is een 18-jarig buitenbeentje, opgegroeid in een arme wijk van Leeds. Hij is een slimme jongen, die daardoor vervreemd raakt van zijn familie, dat een echt arbeidsgezin is. In afwachting of hij wordt aangenomen aan de universiteit doodt hij zijn tijd door een windhond uit te laten. Terwijl zijn band met het dier groeit merkt hij dat de hond steeds sneller wordt. Zo snel dat het beestje wordt ontvoerd vanwege zijn racekwaliteiten. De hond weet te ontsnappen en vindt zijn weg terug naar Derek. Samen met zijn vriendin Chrissie lappen ze hem op en laten hem meedoen aan officiële wedstrijden. Maar terwijl de roem van de windhond groeit, wordt het moeilijk om uit het zicht van de ontvoerders te blijven die het nog steeds op hem gemunt hebben.