• 8.485.792 stemmen

Above and Beyond (2006)

Drama | 179 minuten (miniserie, 2 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 179 minuten (miniserie, 2 delen)

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Sturla Gunnarsson

Met onder meer: Jason Priestley, Joss Ackland, Richard E. Grant

IMDb beoordeling: 6,4 (219)

Plot Above and Beyond

1940: De slag om Engeland. Sir Winston Churchill is vastbesloten om de oorlog snel in het voordeel van de Engelsen te laten uitdraaien. Maar ze worden langs alle kanten gebombardeerd door Duitse torpedo's en bestookt door de Luftwaffe. Wanneer de journalist Lord Beaverbrook zegt dat het misschien beter is om de vliegtuigen van de Engelsen via Canada te laten vliegen, lachen de meesten, maar Churchill luistert aandachtig. Er zijn veel onzekerheden, maar het zou nog wel eens kunnen werken.

avatar van donnie darko

donnie darko

Dit zal wel niks worden. Ik vond Band of Brothers al saai na een paar afleveringen, en dat vindt iedereen hier zo geweldig dus ik kan me niet voorstellen dat ik dit wel goed ga vinden.

avatar van catweasel

catweasel

Wie weet, de poster is in ieder geval erg lelijk.

avatar van snip

snip

donnie darko schreef:

band of brothers saai...?? ik weet niet wat jij hebt zitten kijken maar een het is echt een meesterwerk !!! en absoluut niet saai!!!

avatar van Ruud 15

Ruud 15

Leek wel meer op een love-story. Vond er niet veel aan, wel lang.

avatar van keoma

keoma

matige film normaal is dit mijn filmgenre dit vond ik geen aanrader

avatar van Dick2008

Dick2008

Gisteren For the moment bekeken. En vandaag deze en omdat het weer over piloten tijdens WO2 gaat, sluit hij er prima op aan. Maar ik vind deze stukken beter.

Omdat het een miniserie is, is het eerste uur wel wat aan de trage kant. Hier zien we dan meer de voorbereiding. 3.0. De andere twee uren doen verslag over de luchtbrug tussen Canada en Engeland. Daarnaast is er nog sprake van een romance maar die vind ik niet overheersend.

De beelden van de Hudson-vliegtuigen zijn niet zo bijzonder. Vaak ook met computer-animaties, die trouwens wel redelijk in elkaar zitten. Ook wel begrijpelijk dat er niet steeds echte vliegtuigen in beeld te zien zijn. Hoeveel zijn er nog van die toestellen en bovendien zou het dan een heel dure produktie worden. Inhoudelijk wordt het verhaal mooi opgebouwd met goed acteerwerk van allen. 4.0

avatar van Shakermaker

Shakermaker

Wat een slechte fim , slechter dan dit kan echt niet.

avatar van RRT

RRT

at Shakermaker: Dan zou ik je aanraden om je bekeken films nog eens opnieuw te gaan zien.