Flight from Destiny (1941)

Alternatieve titel: Invitation to a Murder

1 stem

Drama / Film noir

geregisseerd door Vincent Sherman
met Geraldine Fitzgerald, Thomas Mitchell en Jeffrey Lynn

Todhunter is een professor in de filosofie. Nadat hij verneemt dat hij nog 6 maanden te leven heeft, wordt hem het onderwijs ontzegd door zijn universiteit die geen schandaal wil omdat hij dood neer kan vallen voor de klas. Todhunter vraagt aan anderen wat zij zouden doen in zijn plaats. Een van hen zegt dat hij een “sociale moord” zou plegen: iemand vermoorden die geen crimineel is maar zonder wie de maatschappij beter af zou zijn. De professor wordt geobsedeerd door dit idee wanneer hij met een situatie wordt geconfronteerd waarbij dit werkelijkheid zou kunnen worden.

avatar van Mac Hammer Fan
Hier te bekijken.