Paula (1952)

1 stem

geregisseerd door Rudolph Maté
met Loretta Young, Kent Smith en Tommy Rettig

Paula Rogers (Young) is een nogal egoïstische vrouw. Op een avond rijdt ze het jongetje David Larsen (Rettig) aan en stopt vervolgens niet. Even later keert ze, door schuldgevoel, weer om en doet alsof zij de voogd van David is. Voor het eerst in haar leven heeft ze een doel: David weer beter maken. Maar als het jongetje weer beter is, zal hij Paula dan verraden?

avatar van Dutchfan
Ondanks dat deze film mierzoet is en (waarschijnlijk) gebaseerd is op een Bouqet-reeks Doktersromannetje,heb ik erg van deze film genoten en vooral van het goede acteren van Loretta Young en Tommy Rettig.

De beschrijving van de film hierboven klopt niet helemaal...Young speelt de perfecte Amerikaanse vrouw,die een misstap begaat.
Deze misstap heeft verstrekkende gevolgen.

In die jaren werd Young ook echt in de VS als de ideale Amerikaanse vrouw gezien.

Loretta Young is een fantastische actrice die "alles" kan spelen en ook nog eens elke film waarin ze speelt extra aantrekkelijk kan maken.
In de jaren 50 was ze een enorm populaire TV-actrice met "The Loretta Young-show" en "A letter to Loretta",een reeks TV-films waarin ze elke week, in een aflevering een andere personage neerzette en dit geweldig en overtuigend deed.(de hele serie is op DVD verschenen..erg de moeite waard!)

Young is goed en overtuigend in deze film "Paula"...Tommy Rettig als de weesjongen is ook erg goed.