Fatwa (2006)

Thriller / Drama

geregisseerd door John R. Carter
met Lauren Holly, Roger Guenveur Smith en Angus Macfadyen

Senator Maggie Davidson (Lauren Holly) is een harde politica, vooral met betrekking tot anti-terrorisme politiek en daarmee een boegbeeld geworden voor anti-terrorisme in de V.S. Echter, Maggie wordt zonder dat ze het weet zelf het doelwit van een terroristische aanslag via een cel die een metro wil opblazen met Maggie er in. Langzaam maar zeker weet ze het plan te ontmantelen.

avatar van fritsy
Langdraderig en eentonig, aka usa / moslim al vanaf minuut 1.

Ik heb me zitten irriteren vanaf minuut 1. Zoveel cliches en slechte acteerprestatie's. Een C-film. Zonde van de tijd.

avatar van Yvo1983
Snert-film!!!!!

avatar van Zuzuu
Persoonlijk kijk ik nooit naar een film die te maken heeft met discriminatie.

Er zijn zoveel genres waar je een film over kan maken en toch kiezen ze ervoor om een religie zwart te maken.

No thanks, ik heb wel wat beters te doen.

wat een klote film .........0/10

discriminatie? doe niet zo dom!
Voor een laag budget film(B-film ) niet slecht , verhaal is goed , de rest is zoals bij een B-film hoort.
een 6

Langdradige C-film.

Fatwa” beweert een thriller te zijn waar het allemaal draait om terreur en terrorisme.
In werkelijkheid is de film een aaneenschakeling van diverse onderwerpen en is het onderdeel terrorisme maar een klein stukje van het geheel. De film volgt een vrouwelijke senator die een verhouding heeft met een wazige vreemdeling.
Een ex gefrustreerde echtgenoot die de pijn niet kan verdragen , woekeraars en een ontspoorde dochter.
En dan is er inderdaad een Arabische taxi chauffeur met een persoonlijke missie.
Maar een echte verhaallijn is er niet te ontdekken.
Bovendien zijn de acteerprestaties van de taxi chauffeur zo bedroevend slecht dat de man op de lachspieren werkt.
Niet echt handig wanneer deze personage de huiveringwekkende terrorist moet voorstellen.
Het einde van de film is een belediging voor de kijker en laat een nare smaak achter.

Vreemde film, de vormgeving is eigenlijk vrij goed. Het ziet er allemaal niet echt goedkoop uit.
Een verhaallijn is nog wel te ontdekken, maar sommige gebeurtenissen blijven wat vaag. Het handelen van o.a de "probleemoplossers" riep bij mij vragen op. Verder zeer ongenuanceerde en reactionaire cliché's en inderdaad, de film laat een nare smaak na.
Waarom zou je een film willen maken die er goed uitziet, maar een slecht scenario heeft?

avatar van Thorak
Een film die er goed uitziet? Niet de dvd die ik heb! 16:9 beeld omgezet naar 4:3 en dat weer geïndexeerd als 16:9! Super breedbeeld dus! Auto's zien er uit als mega limousines en hoofden zien er helemaal vreemd uit. Dit dan ook nog eens in kwaliteit dat nog lager is dan VHS.

Als je door de projectiefouten heenkijkt, ziet het er allemaal lang niet zo slecht uit. Enfin, slechte film, zonde van alle moeite.

avatar van Noodless
Rare film waarin het onderwerp terrorisme eigenlijk maar een onderdeel vormt van het verhaal dat een aaneenschakeling is van diverse nevenverhaaltjes waardoor de film chaotisch en onrealistisch overkomt. 4/10