Fashions of 1934 (1934)

Alternatieve titel: Fashions

Komedie / Muziek

geregisseerd door William Dieterle
met William Powell, Bette Davis en Frank McHugh

Sherwood Nash (Powell) is een oplichter die mode uit Parijs namaakt en tegen lage prijzen verkoopt. Samen met zijn assistente Lynn (Davis) en vriend Snap proberen ze de Franse mode-koningen van hun troon te stoten met hun namaakkleding.

avatar van Dutchfan
Deze film is vooral beroemd geworden om het geweldige"spin a little web of dreams"musicalnummer,waar een naaistertje [Victoria Vinton],een droom heeft over veren.
De bijna naakte showgirls,dragen een bikini van veren[dit is 1934!!!!!]en doen een dans met veren waaiers.
Ik ben een grote fan van de choreograaf Busby Berkeley en dit is mijn favouriete musicalnummer van hem.

Dick2008
Niet zo'n lange en eerder een komische dan een musicalfilm. Sjiek en redelijk onderhoudende film rond het thema mode. Op zich wel aardig alleen de shownummers laten op zich wachten, pas na de helft en weinig muzieknummers. William Powell doet het goed. Een heel mooi opgevoerd nummer Spin a little web of dreams, maar ook een mooi melodieus liedje van Sammy Fain. Heb deze film vroeger niet willen zien, maar uiteindelijk toch nog aardig meegevallen, mede door het vlotte tempo en mooi gefilmd met een hoop ouderwetse Hollywood glamour en heleboel knappe meisjes. 3.0

avatar van mrklm
William Powell is prima als Sherwood Nash, een sluwe handelaar die ontwerpen van de nieuwste mode uit Parijs kopieert. Gekonkel tussen hem en zijn concurrenten blijkt een mooi excuus te zijn om een show op te zetten die muziek, glamour en de nieuwste mode met elkaar combineert. Powell is veel beter dan het flinterdunne verhaaltje eigenlijk verdient, maar dit is wel een spaarzame kans om de blonde versie van Bette Davis te zien. Hugh Herbert doet zijn geliefde dronkenmansroutine en het muzikale hoogtepunt is uiteraard - na een relatief tamme opening - een typisch extravagant meesterwerk der vulgariteit van mode-ontwerper Orry-Kelly en choreograaf Busby Berkeley. Een luchtig niemendalletje, maar vanwege de grote namen een kijkje waard.