Intimate Lives: The Women of Manet (1998)

Alternatieve titel: Manet in Love

geregisseerd door Jean-Pierre Isbouts
met Gene Armor, Shelley Phillips en Clement von Franckenstein

Het verhaal over de intieme relatie tussen de kunstenaar Edouard Manet en zijn twee vaste modellen, Victorine Meurent en schilderes Berthe Morisot. Gebaseerd op een briefwisseling tussen Manet en Morisot, laat de film zien dat Manets passie voor Berthe de stimulans was in zijn ontwikkeling als impressionistisch schilder.

avatar van KristofBeckers
Ok, ik weet niet wat de makers bezielde dit te maken of vanwaar ze het geld hadden wat dit kan ik geen film noemen. Deze film is gewoon heel storend om te kijken en als ik niet verplicht werd deze te kijken had ik het nooit gedaan (tijdens de les kunstgeschiedenis gezien:p).
Maar dus deze film hangt eigelijk enkel samen doordat een man storend een verhaal verteld over fotos die niet eens zo mooi zijn en infaden in elkaar.
Als dit een documentaire was kon ik dit nog begrijpen maar nee dit is gewoon een heel storende film.
Waarom wil iemand dit maken?
Geen aanrader 0.5
Ik zou maar een andere film kijken in de plaats en als je hem al gezien hebt dan kan ik enkel zeggen, Sorry.