Zanjeer (1973)

India
Misdaad / Drama

geregisseerd door Prakash Mehra
met Amitabh Bachchan, Jaya Bhaduri en Pran

Een geschorste politieagent (Bachchan) gaat op zoek naar de moordenaar van zijn familie. Hij wordt in zijn zoektocht bijgestaan door Bhaduri en Pran. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

avatar van Social-Mask
De film waarmee Amitabh echt doorbrak volgens mij. Vond het een fantastische film!!! Alleen ik herinner me er niet zoveel van . Ik hoop dat ik hem snel weer kan zien, maar voor nu 4,5*.

avatar van moviefreak#1
De finale was zo verschrikkelijk amateuristisch dat ik er meteen een volle ster afhaal. En wederom wordt het verhaal hier abrupt onderbroken voor totaal onnodige muzikale intermezzo's.