Advice from a Caterpillar (1999)

Drama / Komedie

geregisseerd door Don Scardino
met Patrick Breen, Andy Dick en Alice Drummond

Het verhaal speelt zich eind jaren negentig af. Het vrijgezelle leven van Missy wordt onder de loep genomen. Zij is een succesvol videomaker met een flinke dosis bindingsangst, en daarom deelt ze het bed met een getrouwde minnaar. Samen met haar beste vriend, de homoseksuele Spaz, zet ze zich af tegen de liefde als belichaming van burgerlijkheid en tegelijkertijd als iets wat net zo snel weer gaat als komt. Maar als ze verliefd wordt op de minnaar van Spaz, de biseksuele Brat, wordt alles anders. Afgezien van de voor de hand liggende problemen, lijkt deze oprechte en gevoelige jongen op het eerste gezicht helemaal niet bij Missy en haar levensstijl te passen. Maar onder het motto de liefde overwint alles beginnen ze toch een relatie die gedoemd lijkt te mislukken.