Spiele Leben (2005)

Alternatieve titel: You Bet Your Life

Oostenrijk / Zwitserland

geregisseerd door Antonin Svoboda
met Gerti Drassl, Georg Friedrich en Birgit Minichmayr

De gokverslaafde Kurt raakt zo bezeten van het gokken dat hij het leven als spel begint te zien. Een spel dat je met behulp van het geluk en het toeval van de worp van een dobbelsteen zou kunnen winnen. Hij raakt onherroepelijk in een neergaande spiraal. Even lijkt hij uit de wereld van schulden en nog meer verliezen te kunnen stappen. Van zes mogelijke baantjes 'kiest' hij er één via de dobbelsteen. Maar discipline voor werken heeft hij niet en zijn nieuwe vriendin Tanja - ook met de dobbelsteen 'gekozen' - is drugsverslaafd.

avatar van titan
Het plot klinkt heel interessant, maar de uitwerking is niet over de hele linie sterk. Met name wanneer Tanja een rol van betekenins gaat spelen zakt de film in, om op het laatst nog met een leuke twist te eindigen waardoor ik uiteindelijk op 3* uit kom.