All'onorevole Piacciono le Donne (Nonostante le Apparenze... e Purché la Nazione non lo Sappia) (1972)

Alternatieve titels: Obsédé Malgré Lui | Senator Likes Women | The Eroticist

Italië / Frankrijk

geregisseerd door Lucio Fulci
met Lando Buzzanca, Laura Antonelli en Lionel Stander

Senator Pupis heeft de sterke en oncontroleerbare gewoonte om vrouwen in het achterwerk te knijpen. Die gewoonte kan hem in moeilijkheden brengen, zeker als de vrouw in kwestie een leidinggevende functie heeft van een ander land dat op staatsbezoek is. Senator Pupis besluit dan ook in een laatste wanhoopspoging medische hulp te zoeken.

Wat zie ik, nog geen stemmen voor een sex comedy van Fulci
Een van de beste sex comedies ooit en meteen ook een van de beste politieke satires ooit.
Ene Bertolucci kakelde ooit dat iedere regisseur films wil maken als die van gogard...BULLSHIT...iedere zichzelf respecterende regisseur wil filmen als Fulci...
Een auteur die Fulci, ook hier zie je meteen dat dezelfde regisseur aan het werk is als die van de gialli of zombiefilms, en dat lijkt me niet verkeerd. Vooral de verplichte droomsequentie in slomo was geniaal-uiteindelijk bleek het trouwens geen droom te zijn- en Fellini waardig.
Buzzanca is altijd goed in dit soort rollen, en hij wordt dan nog eens bijgestaan door italocultbabes als nonnetjes Antonelli en Belli , terwijl Czemerys en Strindberg ook nog even langskomen. Wat die nonnen betreft: het heeft er alle schijn van dat Dickie Maas zich grotendeels door deze film heeft laten inspireren toen hij de clip voor WTLS opnam.
Wat de satire betreft: Fulci zegt hier meer over het politieke systeem in Italie dan al die zgn. geengageerde arthousegodjes bij mekaar..of wat dacht je van onorevole Berlusconi?

avatar van yeyo
De woorden "Wil je de president? Dan word ik de grootste pooier-president die Italië ooit gezien heeft!" klinken achteraf bekeken inderdaad best.. profetisch.

avatar van Joost1973
Ik twijfelde tussen een 3 en een 3,5. De borsten van Laura Antonelli trokken mij over de streep...