ad
  • 8.179.741 stemmen

Queen of the Amazons (1947)

Avontuur | 61 minuten

Genre: Avontuur

Geregisseerd door: Edward Finney

Met onder meer: Robert Lowery, Patricia Morison en John Miljan

IMDb beoordeling: 3,6 (762)

Over Queen of the Amazons

"White Goddess of the Dark Jungle... She offered ECSTASY and DEATH!"

Een stelletje (Robert Lowery en Patricia Morison) gaat samen met een groep op expeditie in de jungle. Eenmaal daar raakt de man zoek, de vrouw neemt het team op sleeptouw en probeert haar man door middel van wat oude kaarten terug te vinden. Hij wordt gevangen gehouden door een groep primitieve vrouwen.

image

Gary Lambert

Narrator / Col. Jones

Zita, the Amazon Queen

Wayne Monroe

Commissioner

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Wel geinig, zo'n 'Groeten uit de Rimboe'-filmpje met wat safari-stock footage ertussendoor. De weergave van inheemse Afrikaanse stammen is wel erg typisch 1947 en het verhaaltje natuurlijk simpel. Dramatisch slecht wordt het nooit gelukkig.

avatar van Brix

Brix

Redelijk vermakelijk knip-en plakwerk.

De helft van de film bestaat uit stock footage opnames (opnames uit natuur-documentaires etc.)

Maar die zijn wel redelijk goed erin verwerkt.

Deze praktijk werd aan de lopende band toegepast bij het maken van junglefilms destijds, dus ervaring genoeg.

De scènes waarin mensen aangevallen worden door wilde dieren zien er behoorlijk overtuigend uit.

Zita, de koningin der Amazones werd gespeeld door Amira Moustafa, die slechts enkele films op haar naam heeft staan.

Begrijpelijk wanneer je hoort hoe zij haar dialogen 'opdreunt'.

Waarschijnlijk ook een kwestie van minder goede taalbeheersing.

Haar aantrekkelijke uiterlijk zal doorslaggevend zijn geweest bij de casting.

Aantrekkelijk ziet ook Patricia Morison er uit, maar die kon wél acteren.

Destijds was zij vaker in junglefilms te zien.

Ze zag er ook geweldig uit in tropen-outfit.

Haar beste rol op dat gebied was die van de dominerende Tanya, in 'Tarzan and the huntress'(1947)

Dat was wel even wat anders dan deze productie.

Ook in 'Beyond the blue Horizon' (1942) had ze een leuke rol.

De rest van de cast kwijt zich behoorlijk van zijn taak, maar opvallend is vooral Robert Lowery.

Een prima acteur, met een enorme staat van dienst, die er ook nog eens goed uitziet.

Doet mij een beetje aan Clark Gable denken, maar beter gebouwd.

Ondanks zijn vele film en TV rollen toch wat onderschat helaas.

Dit is zo'n typische matineefilm, kort genoeg om er nog een tweede achteraan te vertonen.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Mmwha. Ik vond hem niet bepaald goed en speciaal. Cast sprak mij niet bijzonder aan net zoals het avontuurlijke verhaal. De film blijft je ook niet echt bij. Ik geef het nog wel een 2,0. Voor de moeite dan maar.

avatar van EW101

EW101

Niet zo heel slecht. Kan me ook wel vinden met meeste commentaar hier.

De aanvallen van de wilde dieren zagen er nog vrij realistisch uit. Vraag me af hoe ze dat gedaan hebben.

Het verhaal zelf is weinig aan ,maar wordt wel enigszins gedragen door geinige personages. De bioloog vond ik wel lachen met zijn beestjes die hij te pas en onpas vond en onderzocht. (bijvoorbeeld tijdens een actiescène)

Kon wel meer 'Queen of the Amazon'-actie in. Weet iemand toevallig een film waarbij dit wel het geval is?

Zoals Brix ook zegt, Patricia Morison mocht er wel wezen; zag er ook iets strenger uit en lijkt mij beter geschikt als koningin van de jungle. Zal zeker die Tarzan op mijn lijst zetten.