La Dette (2000)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Fabrice Cazeneuve
met André Dussollier, Damien Dorsaz en James Campbell

Aan het einde van de jaren 70, wordt de jonge elitestudent Marc naar de franse stad Laon gestuurd, om stage te lopen bij de gouverneur van de provincie Aisne. Hij krijgt direct de verantwoordelijke taak om een herdenkingsceremonie te organiseren ter ere van de slag bij Chemin in de eerste wereldoorlog. Vele Fransen en Duitsers hebben er hun leven gelaten. Echter een oude Afrikaanse man dreigt de herdenking te verstoren, omdat hij een afschuwelijke en nog onbelichte kant van deze slag met zich meedraagt. Marc kan dit niet aan zich voorbij laten gaan.