The Naked Face (1984)

Thriller

geregisseerd door Bryan Forbes
met Roger Moore, Rod Steiger en Elliott Gould

Als succesvolle Harley Street-psychiater zoekt Dr. Judd Stevens (Roger Moore) uit waarom onbekenden hem naar het leven staan, hierbij tegengewerkt door het hoofd van de politie Lieutenant McGreary (Rod Steiger). Dan krijgt hij onverwacht hulp uit onverwachte hoek van detective Angeli (Elliott Gould).

Roger Moore in een verrassende actie/thriller.
Het verhaal zet je regelmatig op het verkeerde been.
Helaas kan Moore niet voorkomen dat het steeds lijkt alsog hij uit een eerdere Bond film is weggelopen.

avatar van thunderball
Destijds deze in de bioscoop gaan zien. Ik bleek de enige in de hele (behoorlijk grote) zaal te zijn.
Pas weer gezien op dvd en de film is dan ook vrij doorsnee en ontstijgt TV-niveau niet,
de goede cast ten spijt. Er zitten eigenlijk alleen maar goede acteurs in de belangrijkste rollen.
Het is interessant om Moore nu eens in een andere rol te zien dan als koene held, maar als een kwetsbare en onschuldige man, die niet goed weet wat hem overkomt.
Moore krijgt tegen gas van oa Rod Steiger, Elliot Gould, Art Garney, David Hedison en Anne Archer.
Toch is de film niet echt boeiend en zit vaak tegen het saaie aan.
Alleen voor echte Moore fans zoals ik.
Hoewel misschien wat bombastisch, is de soundtrack toch zeker nog het vermelden waard.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Quentin
Waar vond je de DVD van deze film?

avatar van thunderball
Ik heb op Ebay de Poolse versie gekocht, die ook de originele sound (of hoe je het ook wilt noemen) bevat.
Hij staat er dus ook met de Poolse titel op: Prawdziwa twarz.

avatar van Quentin
Is die DVD kwalitatief wat?

Ja, hoor, niks mis mee.
Nou was ik niet zo kritisch, want hij was eerst al een keer beschadigd aan gekomen, dus toen ik een nieuwe toegestuurd kreeg was ik al blij dat ie heel was.
Er is me iig niets verder opgevallen wat slecht was qua beeld of geluid.

avatar van Quentin
En inmiddels besteld en ontvangen, kwaliteit is matig maar te doen. Dit weekend eens wat tijd voor proberen te vinden.

avatar van thunderball
Die heb ik een paar maanden geleden aangeschaft (via de Engelse Amazon). Goede kwaliteit en voor Moore fans als ik een must!

avatar van dionj
Verassend goed. Heb me vermaakt. Er zat genoeg spanning en plotwendingen in. Het verhaal zelf is wel een beetje vergezocht.