• 8.227.933 stemmen

Nog geen stemmen

Genre: Muziek / Drama

Geregisseerd door: Allen Reisner

Met onder meer: Eartha Kitt en Cab Calloway

IMDb beoordeling: 7,1 (657)

Over St. Louis Blues

"The glitter and glory story of the man whose rhythm and blues beat became all America's heartbeat!"

Will Handy groeit op in Memphis bij zijn vader, een predikant, en zijn tante Hagar. Zijn vader is van mening dat Will zijn muzikale talent alleen in de kerk moet aanwenden, maar Will kan het niet laten om overal op zoek te gaan naar muziek. Hij gaat optreden met een band en begeleidt een zangeres terwijl hij door Amerika reist. Zijn vader spreekt hij niet meer en ondertussen wordt hij steeds beroemder.

imageimage

avatar van Dick2008

Dick2008

Over Nat King Cole zou eigenlijk ook een film worden gemaakt, zo hoorde ik vroeger op de radio. Al Jarreau zou die rol spelen. Maar waarschijnlijk niet doorgegaan. Deze film voldoet overigens ook wel. Nat king cole was al een bekende jazzpianist en iemand vroeg of hij ook kon zingen. Waarna hij ook nog uitgroeide tot een zeer bekende en succesvolle zanger in de jaren '50 en later. Dit zien we in deze film ook heel even terug.

Maar het gaat dus over W.C. Handy. Ik wist dat hij de St. Louis Blues had geschreven. Maar verder nooit in verdiept. De film leek me niks, bovendien is hij in zwart wit. Maar hij is niet slecht, alleen biografische films zijn gewoon afgezaagd. Ongelukkig leven, gelukkig leven... nogal cliché. En het blijft dan ook rond de middelmaat, ondanks de mooie cast, van grote namen. De non-filmacteurs spelen dan ook verdraaid goed. Cole en Eartha Kitt zijn bovendien schattig samen en zingen wat liedjes. Grappige rol ook van Cab Calloway. Ella Fitzgerald zingt eveneens nog een liedje. Verder Mahalia Jackson, Pearl Bailey...Billy Preston speelt de jonge Handy. Aardige muziek, jazzy en blues. Maar dat is het dan ook. 2.0

Toegevoegd in 2005. Nou de eerste stem staat er alvast.

Jarreau To Film `Nat King Colestory` In Debut - Chicago Tribune - articles.chicagotribune.com