Bardelys the Magnificent (1926)

Avontuur / Romantiek

geregisseerd door King Vidor
met John Gilbert, Eleanor Boardman en Roy D'Arcy

In Frankrijk is koning Louis XIII aan de macht. De charme van de jonge Bardelys (John Gilbert) is beroemd en zijn aantrekkingskracht is legendarisch. Als hem wordt verteld dat er in ieder geval één iemand aan het hof van de koning is die niet valt voor zijn charmes, zet hij alles op alles om ook het hart van deze dame, de mooie Roxalanne de Lavedan (Eleanor Boardman), te doen smelten. Maar eerst besluit hij, op de vraag van een stervende man genaamd Lesperon, om een aantal belangrijke documenten te bezorgen. Als Lesperon een verrader blijkt, wordt Bardelys beticht van medeplichtigheid en zal hij worden opgehangen.

Deze film is verloren gegaan. Er is maar 30 minuten van bewaard gebleven in een prive collectie.

Ook met John Wayne

avatar van xgogax
Leuke feelgood movie van Vidor en ook zeer vakkundig gemaakt , maar niet meer dan dat . Dit is de mooiste scène van de film : Bardelys the Magnificent

***0,28* / *****