Babel (1999)

Frankrijk / Canada
Familie / Fantasy

geregisseerd door Gérard Pullicino
met Mitchell David Rothpan, Maria de Medeiros en Tchéky Karyo

Lang geleden vroeg de Schepper aan de Bayloniërs een toren te bouwen die tot de hemel reikt. Op de top plaatste de mens een krachtig kristal. De Schepper is zo verontwaardigd over deze arrogantie dat Hij de mens veroordeelt tot het spreken van vele talen. De Babyloniërs verbant hij naar de ondergrondse duisternis waar zij de aarde moeten beschermen tegen de vernietigingsdrang van de mens. Deze taak wordt moeilijker met iedere maansverduistering. Op de dag van de laatste maansverduistering van de 20e eeuw vindt de hond van David een perkamenten kaart met daarop de plaats waar het kristal van Babel is te vinden. Het is aan de Babels en David om daarmee de aarde te redden van haar ondergang.