Burn: The Robert Wraight Story (2003)

Alternatieve titel: Burn

Canada
Misdaad / Drama

geregisseerd door Stefan Scaini
met Jonathan Scarfe, Alan Scarfe en Kristin Booth

Robert Wraight is met zijn gezin verhuisd naar een klein stadje om een nieuwe start te maken met het gezin. Helaas loopt alles niet zoals verwacht en wordt het gezin getroffen door een ramp. Robert zijn pas verworven land lijkt ernstig vervuild en zijn kinderen worden ziek. Als de lokale overheid en de oliemaatschappij, welke verantwoordelijk is voor de verontreiniging, niet naar zijn klachten willen luisteren, gaat Robert naar een plaatselijke activist die dezelfde ervaring heeft gehad met zijn familie. Robert is er zeker van dat de olie en gasindustrie de vijand is in dit conflict. Hij wordt meegetrokken in het fanatisme van Ludwig in de strijd tegen de industriëlen. Echter, het loopt al gauw uit de hand..........

Mooi waargebeurd verhaal.
waar iemand in tweestrijd komt.
Verhaal komt goed van 2 kanten naar voren.

Deze film is mij voor 100% meegevallen.Had er geen hoge verwachtingen van.Beelden zijn mooi en het verhaal is ook niet slecht.Ik vind de film wel voldoende maar niet ruim.3*

avatar van Phantasm
Deze film viel mij vies tegen, gepraat , gepraat en nog eens gepraat, dat moet je leuk vinden.

avatar van erik neuteboom
In alle opzichten (acterurs, camera gebruik, uitwerking verhaal, etc.) vind ik dit niet meer dan een degelijk, redelijk onderhoudende film maar wat het wel wat boeiender maakt is dat het gaat om een echt gebeurd verhaal. Hierdoor raak ik toch iets meer betrokken bij het jonge gezin met twee kinderen waarvan 1 astma krijgt en de ellende begint want dit heeft te maken met de olie maatschappij die het dorp in haar greep heeft. De vader, en hierdoor ook zijn gezin, raakt steeds meer verstrikt in een web dat is gespannen door de olie maatschappij, de staat met haar belangen erin, de politie en een activist die zich steeds meer ontpopt als een hele enge en dominante religieuze fanaticus. Af en toe wordt het behoorlijk spannend maar uiteindelijk houd ik het op een onderhoudende 3 sterren film, niets meer of minder.