Bruno en Violet (2005)

Nederland

geregisseerd door Nicole van Kilsdonk
met Petra Laseur, Tijn Docter en Hajo Bruins

Violet voedde haar kleinzoon Bruno op na de dood van zijn ouders. Ze heeft van de dokter gehoord dat ze nog maar kort te leven heeft en wil haar kleinzoon, die is uitgegroeid tot een keiharde zakenman, testen. Ze weet dat Bruno een fobie heeft voor het zwembad en springt er doelbewust in. Komt Bruno haar redden?

neo (crew)
Wat mensen die ik, die alle 9 de Enneagram films hebben gezien, beweren dat dit de beste is.

neo (crew)
De enneagram bij het getal 8, de baas, is zeer waarschijnlijk degene waarin ik mij nog het minst herken. Wellicht in een bepaalde geschikte functie zou ik het wel kunnen, maar de karakter eigenschappen van Bruno, geen denken aan. Gelukkig maar. Tijn Docter vond ik erg goed en heb tot nu toe enkel een korte stukje uit Medea van hem gezien. Vermoed dat we hier met een opkomend talent te maken hebben. Voor de rest vond ik vooral de regelmatig zeer scherpe, komische voice over de sterkste troef. Gezien de speelduur is de voice over toch wel zo'n driekwart aanwezig, zonder echt te storen. 3.5 sterren

avatar van Lexcoaster
Origineel en onderhoudend drama. Leuke, kleine film.