Amnesia (2004)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Nicholas Laughland
met John Hannah, Jemma Redgrave en Anthony Calf

Als inspecteur Stone op zijn trouwdag naar huis komt blijkt zijn echtgenote, met wie hij inmiddels vijf jaar getrouwd is, spoorloos verdwenen. Tijdens zijn onderzoek stuit hij op John Dean, die verdween nadat zijn vrouw bij een brand om het leven kwam. Stone is ervan overtuigd dat Dean zijn vrouw heeft vermoord en gaat naar hem op zoek. De persoon die hij als dader aanwijst lijdt echter aan geheugenverlies.

avatar van badfans69
Goeie / degelijke Engelse thriller

Ben het met de vorige schrijver eens vandaar 4* maar toch een minpuntje, het bestaat niet dat collega's bij zo'n belangrijk moordonderzoek elkaar mogen ondervragen, of klep ik nu iets te veel?
Denk het niet!

John Hannah is weer uniek als de geplaagde D.S. Mackenzie Stone in deze uitstekende Engelse thriller.

avatar van Sneakers35
Leuke thriller, niet een topper, maar als je gaat kijken wil je hem ook helemaal zien.

aardige thriller, met enige erg onlogische momenten, maar zeker de moeite waard om te kijken

avatar van knusse stoel
Prachtige triller die jou/ons bijna 3 uur in twijfel houdt over het waar of niet waar zijn van schuld en onschuld! In een keer uitgekeken, zo goed vonden wij deze en ook het acteren ging de gehele club goed af. Maar wat wil je ook, kanonnen van spelers, een dijk van een verhaal, een goed regisseur en alles komt van Britse bodem. Dan mag je dit ook verwachten. Een 8!