Dream Lover (1986)

geregisseerd door Alan J. Pakula
met Kristy McNichol, Ben Masters en Paul Shenar

Een meisje krijgt een traumatische ervaring als ze een insluiper vermoordt en houdt er nachtmerries aan over. Ze probeert hier vanaf te komen en raakt in een experiment terecht om de dromen weg te laten gaan.

avatar van Stephan
Gedateerde film, maar met knap idee. Sommige scène's waren voor mij uiterst spannend met minimale middelen.

avatar van niethie
Lange tijd geleden eens gezien en ik vond er toen weinig aan, het verhaaltje deed me gewoon weinig en het geheel is gewoon heel erg donker en deprimerend en dat stond me in die tijd niet zo aan, het ijzingwekkende sfeertje (dat ook al in Klute die andere Pakula film die ik zag heerste) is wel een pluspunt en zorgt ervoor dat het geheel nog wel te kijken valt af en toe maar verder zou ik er niet veel meer over durven vertellen en moet ik de film voor een beter oordeel toch echt eens herzien, tot die tijd een krappe-

2 sterren.