Three Little Girls in Blue (1946)

Muziek

geregisseerd door H. Bruce Humberstone
met June Haver, George Montgomery en Vivian Blaine

Drie zussen, boerendochters uit Redbank, erven een aanzienlijk bedrag. Ze besluiten het geld te gebruiken om echtgenoten te vinden. Eén van de drie doet zich voor als welgestelde, de tweede als haar secretaresse en de derde als haar bediende. Mannen met geld en liefde dagen al snel op, maar niet noodzakelijk in de juiste volgorde of voor de juiste zus.

Deze film heb ik gezien toen ik nog heel jong was, ik kan me er weinig van herinneren, behalve dan dat ik hem zeer god vond. Weet er iemand of ie al op DVD te verkrijgen is???

avatar van Dutchfan
Leuke, kleurrijke musical waar zo ongeveer meer gezongen dan gesproken word, maar aangezien het allemaal leuke liedjes zijn is dat geen probleem.

Dit is de derde verfilming van het verhaal over drie dames die een erfenis gebruiken om hun intrek te nemen in een luxe hotel om een miljonair te strikken.(Three Blind Mice (1938) & Moon Over Miami (1941) waren de twee voorgangers.)

Dit keer speelt het verhaal zich af in 1902.

De drie hoofdrolspeelsters zijn zeer charmant.
Ik ben een fan van actrice/danseres Vera Ellen, maar ik vond haar "grote" musicalnummer in deze film een beetje rommelig.

Filmdebuut van actrice Celeste Holm.