Le Lait de la Tendresse Humaine (2001)

Frankrijk / België

geregisseerd door Dominique Cabrera
met Patrick Bruel, Marilyne Canto en Sergi López

Christelle is enkele maanden geleden bevallen van haar derde kindje. Op een dag raakt ze in paniek in het bijzijn van haar baby. Ze verdwijnt. Haar man, Laurent, zoekt haar overal. Hij informeert bij haar vader, moeder en vrienden, maar Christelle is nergens te vinden. Wat is er gebeurd? Waar is Christelle? Ze is veel dichterbij dan iedereen denkt. Haar buurvrouw heeft haar opgevangen. Ze luistert naar Christelle en verzorgt haar. Haar eigen leven komt er zelfs door op z'n kop te staan. De verdwijning van Christelle onthult bij ieder de waarheid over de liefde, en de weg naar de teruggevonden tederheid.

spacemangraig
Dit is zo'nnnnn slechte film, nooit naar toe gaan aub!

FisherKing
haha. Fantastische Film 4.5*

Dustyfan
Allereerst vind ik het enorm moedig om het onderwerp 'post natale depressie' in een film te verwerken; wat dat betreft alle lof.
Het resultaat, een film met enorm veel erg sterke scenes, wordt helaas wat mij betreft af en toe onderuit gehaald door heel erg ongeloofwaardige stukjes en 'bij-verhaaltjes'. Dat vind ik toch wel erg jammer van wat een fantastische film had kunnen zijn.

Een subtiele film in documentaire stijl over een postnatale depressie en enige andere menselijke problemen.

avatar van wendyvortex
Lag al jaren stof te happen hier, maar helaas was de TV5-film vanavond niet ondertiteld en moest er snel wat uit de kast getrokken worden....en dit was eigenlijk niet zo'n hele goede keus..
Te heavy en too-close-to-the-bone voor een doordeweekse-avond.
Hetgeen wel betekent dat de film realistisch is en een goed beeld geeft van depressie/psychose/post-natale depressie.
Geproduceerd door de Dardenne-broertjes en een beetje in hun dicht-op-de-huid-stijl.
Maar ik had dit beter kunnen kijken op een zaterdag-ochtend.