Vivi o, Preferibilmente, Morti (1969)

Alternatieve titels: Sundance Cassidy and Butch the Kid | Vivos o Preferiblemente Muertos | Alive or Preferably Dead

Italië / Spanje
Western / Komedie

geregisseerd door Duccio Tessari
met Giuliano Gemma, Nino Benvenuti en Sydne Rome

Twee vervreemde broers, stadsgokker Monty (Giuliano Gemma) en boer Ted Mulligan (Nin Benvenutti), erven 300.000 dollar van een rijke oom die is overleden. Doch ze krijgen hun deel alleen op voorwaarde dat ze zes maanden vredig samen moeten leven. De twee beginnen te ruziën over alles, de problemen barsten al los zodra Monty in Ted's woonplaats arriveert.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Wat een cynisch commerciele Engelse titel zeg!

avatar van Quentin
Technisch weinig opzienbarend, zelfs matig, maar behoorlijk vermakelijk. Soms wat flauw en te kluchterig maar best fris en de cast is meer dan solide.