• 8.349.513 stemmen

20,000 Leagues under the Sea (1973)

Animatie / Avontuur | 60 minuten

Genre: Animatie / Avontuur

Alternatieve titel: 20.000 Mijl onder Zee

Geregisseerd door: Jules Bass en Arthur Rankin Jr.

Met onder meer: David Cook, Greg Ingram, Vic Johnson

IMDb beoordeling: 5,9 (111)

Plot 20,000 Leagues under the Sea

Niemand had nooit gehoord van onderzeeboten en werden aangezien voor monsterachtige wezens. Professor Aronnoax, zijn assistent en een harpoenist proberen het wezen te verslaan, maar worden gevangen genomen en gaan mee op een onderzeereis. Hier ontdekken zij de wonderen van kapitein Nemo's koninkrijk onder water in diens onderzeeboot de Nautilus.

avatar van neo

neo (crew films)

Het boek en alle series en films konden mij altijd wel boeien, van de live action met Kirk Douglas t/m de opening van iedere aflevering van de snorkels. Deze versie is korter, maar vooral ook dankzij de zo-zo animatie en verzorgde stemmen zo ontzettend aanstekelijk. 4 sterren

avatar van Travolta_Jackson

Travolta_Jackson

Leuke film. Heb hem op VHS en me zusje heeft hem pas nog gezien. Waar ik ook een deel mee keek en een leuk film