Forgiveness (2004)

Zuid-Afrika

geregisseerd door Ian Gabriel
met Arnold Vosloo, Christo Davids en Zane Meas

De blanke oud-politieman Tertius Coetzee (Arnold Vosloo) kampt met schuldgevoelens over geweldsmisdrijven uit zijn dienstverleden. Vrijgesproken door de waarheidscommissie maar innerlijk verscheurd, gaat Coetzee op zoek naar vergeving voor de moord op de zwarte activist Daniel Grootboom. Hij reist af naar het vissersdorpje Paternoster en zoekt toenadering tot de familie van zijn slachtoffers.

Dustyfan
Dit is één van de drie films die op woensdag 2 februari draaien op het IFFR in het Amnesty International-DOEN programma Tiger Eyes on Human Rights Voor deze drie films zijn nu al kaarten te bestellen via de site van Amnesty International

officiële site van de film

Bijzonder matige film. Het script vond ik matig tot slecht en de acteerprestaties dito. Echt onbegrijpelijk waarom deze film zo belachelijk hoog in de Publieksprijs lijst staat. 2*