99 and 44/100% Dead (1974)

Alternatieve titel: Call Harry Crown

Avontuur

geregisseerd door John Frankenheimer
met Richard Harris, Edmond O'Brien en Bradford Dillman

Bendeleiders Frank en Eddie willen de alleenheerschappij en ze huren moordenaars in om elkaar af te maken. De ontvoering van een van de meisjes van Franks bende zorgt ervoor dat huurmoordenaar Harry Eddie moet gaan opzoeken.

Hi-Tek
Over originele titels gesproken

avatar van The One Ring
Sterker nog: dit is totaal niet uit te spreken.

Lijkt me leuk

Meneer Bungel
The One Ring schreef:
...dit is totaal niet uit te spreken.
Ninety-nine and forty-four out of a hundred percent dead. Zoiets?
Wouter schreef:
Lijkt me leuk
En leuk is ie. Wel even wennen aan Harris (zeker omdat ik hem in drie bijbelfilms heb gezien? ) in boevenrol met funny hairdo, maar hij straalt wel wat uit - helemaal als ie flink pissig is!

Het sfeertje van de film is onderkoeld humoristisch en borderlline surrealistisch te noemen en de fotografie is regelmatig om te smullen. Het verhaal is niet vreselijk bijzonder en ook de climax blijft dicht bij zo één uit het boekje, maar het is allemaal flink vermakelijk. Hoe deze film aan zulke lage cijfers komt, is mij een raadsel...

Dikke 3,5*.