Easy to Wed (1946)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Edward Buzzell
met Van Johnson, Esther Williams en Lucille Ball

Hij wordt in zijn trouwkleding bij de hoofdredacteur geroepen, die net is aangeklaagd wegens smaad, door een verwaande miljonairsdochter. Als oplossing voor het dreigende verlies van $2 miljoen laat hij een charmante vriend trouwen met zijn verloofde en overvliegen naar Mexico om het hart van de miljonairsdochter te breken zodat de uitspraak in de krant toch waar zou zijn.

wat een heerlijke film! en dat voor een musical uit 1946! echt wel, de acteerprestaties hierin zijn top, vooral dan die van de vrouwen, en Lucille Ball nog wat meer dan Esther Williams zelf. totaal onverwachts dus, vond ik deze film super. voor zwemkunsten van Esther kun je echter beter naar een andere film met haar kijken. wat niet wegneemt dat ik ten volle genoten heb van het geheel!