Chuzhie Pisma (1976)

Alternatieve titels: Other People's Letters | Чужие Письма

Sovjet-Unie

geregisseerd door Ilya Averbakh
met Irina Kupchenko, Svetlana Smirnova en Sergei Kovalenkov

Zina is een zestienjarig manipulatief schoolmeisje en woont in een klein Russische stadje tussen oprechte en eenvoudige mensen. Zina komt aan de oppervlakte leuk over, maar is niet in staat om van het normale leven te genieten. Ze probeert een knappe jongeman te verleiden en in gevaar te brengen, maar hij is slim genoeg om haar te doorzien. Zina manipuleert ook haar klasgenoten zodat ze overkomt als een slachtoffer. Zina's lerares Vera, een aardige en liefdevolle vrouw, probeert zorg voor haar te dragen door Zina in haar huis op te nemen.