ad

Drama / Romantiek | 98 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: Sidney Lumet

Met onder meer: Anthony Perkins, Beau Bridges en Blythe Danner

IMDb beoordeling: 5,5 (469)

Releasedatum: 14 april 1974

Over Lovin' Molly

"Molly Taylor: In love with love… and who knew didn't matter."

1925. De twee goede vrienden Gid (Perkins) en Johnny (Bridges) worden allebei verliefd op de vooruitziende en geemancipeerde Molly (Danner). Molly wordt verliefd op beide mannen; ze kan maar niet kiezen. En dus runnen ze een huishouden met z 'n drieeën, wat bijna veertig jaar aanhoudt. Gebaseerd op een boek van Larry McMurtry.

Tarkus

Mooi verhaal, goede acteerprestaties.

Maar de film komt wat oubollig over nu, alles gaat zo traag dat het soms wel heel saai overkomt.

Je ziet wel dat de film een regie is van Sidney Lumet al vermoed ik dat het een van zijn eerste regies is.

Ook een speciale vermelding voor het subtiele naakt dat Blythe Danner tentoonspreid, niet overdreven en zeer mooi.

Ook Susan Sarandon is in deze prent te zien, in een wat kleinere rol, maar het is wel voor mij de eerste keer dat ik haar zie op zulk een jonge leeftijd.

avatar van EveAndro

EveAndro

Simpele film over 1 vrouw die 2 mannen liefheeft en vice versa en dat allemaal in 1925 geloof ik.

Thema is lijkt me : blijf bij je eigen standpunten of opvattingen ook al zijn die niet gangbaar.Daarin is dit liefdesverhaal zeker geslaagd wat Molly betreft.

avatar van Boenga

Boenga

• 2011 berichten

Mooie beelden en op vele vlakken een goeie sfeersetting. De personages zouden zo uit de tijd en plaats kunnen geplukt zijn: géén blonde chicks en stoere macho's zoals die in het merendeel van de films komen opdraven.

Helaas vallen die pluspunten in het water door het het gebrek aan inhoud en diepgang en de veelal oppervlakkige dialogen. Het is allemaal heel eenvoudig en simpel, misschien wel iets als Het Leven Zoals Het Is. Om te kunnen boeien heeft dit verhaal echter meer nodig.

Voor (veel) beter werk in dezelfde stijl: Rambling Rose (1991)