Dick Barton at Bay (1950)

Alternatieve titel: Dick Barton and the Ray of Death

1 stem

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Avontuur

geregisseerd door Godfrey Grayson
met Don Stannard, Tamara Desni en George Ford

Een professor ontdekt een straal die brandstoffen en explosieven tot ontploffing kan brengen en als afweergeschut ingezet kan worden om het Britse eiland te beschermen. Hij wordt echter met zijn uitvinding ontvoerd door een crimineel die minder nobele doelen heeft. De geheim agent Dick Barton schiet te hulp en zet hiertoe zijn eigen dood in scène.

avatar van Mac Hammer Fan
Een geleerde heeft een machine ontwikkeld die een gevaarlijke straling produceert zodat brandstoffen vanop afstand tot ontploffing kunnen worden gebracht. Hij wordt gekidnapt door een misdadige bende die het toestel wil gebruiken om vliegtuigen en straaljagers te laten ontploffen.
Ondanks het feit dat het de tweede film was in de Dick Barton trilogie kwam de film het laatste uit in de bioscopen. De regie is vlot en er is een geslaagde climax. De cast doet het behoorlijk. De matige beeldkwaliteit van de print en de mindere klankband, waarbij de dialogen soms bijna onverstaanbaar zijn, schept helaas een domper op kijkvreugde, ook omdat er geen ondertitels zijn.
Ik baseer me op deze DVD:
Dick Barton Collection