Kairyu Daikessen (1966)

Alternatieve titels: Ninja Apocalypse | Battle of the Dragons | The Magic Serpent

1 stem

Japan
Fantasy / Avontuur

geregisseerd door Tetsuya Yamauchi
met Hiroki Matsukata, Tomoko Ogawa en Ryutaro Otomo

In het oude Japan wordt de goedaardige heerser vermoord door Yuki Daijo en diens vriend de tovenaar Oroki-maru. Sindsdien voert Yuki Daijo een schrikbewind in het voormalig vredelievende rijk, waarbij velen levens worden genomen. De jonge prinses Ikazuki-maru weet echter te ontsnappen met behulp van een tovenaar, maar haar ouders komen om het leven. Tien jaar later besluit de prinses wraak te gaan nemen, met behulp van de tovenaar die haar magische krachten heeft geschonken.

avatar van Mochizuki Rokuro
Veel gezien in mijn leven - maar dit zal toch één van de meest bizarre films geweest zijn die ik zag. Familiefilm, monsters, ninia, cheesy spektakelstuk (en dat alles in Engelse dub als ik het me goed herinner).