• 10.556 nieuwsartikelen
  • 8.964.667 stemmen

Testa T'ammazzo, Croce... Sei Morto... Mi Chiamano Alleluja (1971)

Western | 94 minuten

Genre: Western

Alternatieve titels: Heads You Die... Tails I Kill You / They Call Me Hallelujah / A Fistful of Lead

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Giuliano Carnimeo

Met onder meer: George Hilton, Charles Southwood en Agata Flori

IMDb beoordeling: 5,8 (456)

Gesproken taal: Italiaans

Plot Testa T'ammazzo, Croce... Sei Morto... Mi Chiamano Alleluja

"'Trinity' is the Game...'Hallelujah is My Name!"

In Mexico wordt Allelujah ingehuurd door de rebellen. Om hen van wapens te kunnen voorzien wil hij een legerkaravaan overvallen dat een kostbaar juweel vervoert. Gaandeweg blijkt echter dat hij niet de enige is met dat plan.

logo tmdbimage

Gertrude Krantz

Father Victoriano Pacheco

avatar van Ramon K

Ramon K

Heel erg cartoonesk. Een mix van Trinity en Sabata, met veel vuistslagen, platte humor, gadgets (een naaimachine annex Gatling gun oa) en over-the-top personages. Vermakelijke spaghettiwestern, maar geen hoogvlieger. 3*

avatar van gotti

gotti

Geinige poster. Waar heb je hem vandaan Ramon?

avatar van Ramon K

Ramon K

De film?

Deze Box

In Duitsland (oa Amazon) te koop voor 20 Euro.

avatar van gotti

gotti

Ok, thanks...

avatar van thunderball

thunderball

Deze vandaag bekeken.

Hilton is ditmaal Alleluja, maar ziet er, strak in het zwart gekleed, precies hetzelfde uit als toen hij Sartana speelde, of Django.

Met zijn gebruikelijke nonchalance, humor en coolheid wandelt hij relaxt door deze film, met als plotje de jacht op een zadeltas, met een adelaar erop, waarin een grote hoeveelheid juwelen moet zitten.

Hij is echter niet de enige die de tas wil bemachtigen, want ook Mexicaanse soldaten, rebellen, een Russische prins (!) en een bloedmooie, maar levensgevaarlijke non (!!!) zijn er naar op zoek!

Om "de schat" te bemachtigen gebruikt Alleluja allerlei foefjes, handigheidjes en snufjes, waaronder zelfs een op een naaimachine lijkend machine geweer (of was't nou andersom?).

Uiteindelijk werkt hij samen met Southwood (in de rol van de Rus/Kozak) net zoals zij al eerder deden in "I'm Sartana, trade your guns for a coffin", met als gevolg dat ze zelfs in een Spencer/Hill -achtig vuistgevecht met de schurken terecht komen.

Film is vooral niet serieus te nemen, daarvoor is de melige humor te nadrukkelijk aanwezig, maar wordt met genoeg vaart en actie gebracht, zodat alles lekker vlot wegkijkt. Bovendien heeft de film op het eind nog een aardige verassing in petto!

Erg leuk! Een dikke zeven, ofwel 3,5 ster.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Een prima spaghettiwestern meteen komische rode lint door het verhaal, wat als verhaal niet veel inhoud. Maar de tempo en de actie houd de film op de been en kijkt dan ook lekker weg. Ik heb mij met deze routine spaghettiwestern prima vermaakt vanavond, maar er zijn betere gemaakt. Een 3.0