Julie, Chevalier de Maupin (2004)

Frankrijk
Historisch / Avontuur

geregisseerd door Charlotte Brändström
met Sarah Biasini, Pietro Sermonti en Pierre Arditi

In 1659 woont de operazangeres Agnès Dormes niet ver van Versailles een zwarte mis bij. Ze kan er verhinderen dat een baby geofferd wordt en slaat met het kind op de vlucht. Twintig jaar later is het kind een knappe jonge vrouw geworden, Julie de Maupin. Op een dag wanneer Julie terugkeert naar huis, wordt ze aangerand door twee ruiters die haar proberen te vermoorden. Ze wordt nog net gered door haar stiefvader Gaston. Die betaalt zijn tussenkomst met zijn leven. Julie gaat op zoek naar Agnès.

was gisteravond te zien op RTL-TVI en is het debut van Biasini, dochter van Romy Schneider en zo te zien, nog knapper dan de moeder vroeger was.

Ik vond het voor een serie film te zijn toch wel een zeer goed filmke.
De spanning is er, grappige momentjes en misterie is er ook.
Ik vind het persoonlijk een gezellige film.
De Fransen hebben hun best gedaan.

Ik heb de duitse versie op DVD gezien , erg goede film
Zou leuk zijn als dit soort films ook in nederland op DVD worden uitgebracht.

spurs schreef:
Ik heb de duitse versie op DVD gezien , erg goede film
Zou leuk zijn als dit soort films ook in nederland op DVD worden uitgebracht.

Is uitgebracht op DVD als miniserie Julie met barcode 715664029763 ( uitgever: House Of Knowledge)

jaaaaaa!
dit is zo'n aanrader!!

Alsof je Sisi weer ziet, exact haar moeder in die kostuums.
werkelijk mooi verhaal en goed gemaakt. een genot om te kijken.