Jack and the Beanstalk: The Real Story (2001)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Brian Henson
met Matthew Modine, Richard Attenborough en Daryl Hannah

Als een eeuwenoud familiegeheim wordt ontsluierd wordt het bekende sprookje Jack And The Beanstalk voor Jonathan William Von Hapsburg Robinson (roepnaam Jack) werkelijkheid. In een mistige vallei waarin witte rozen bloeien, staat een groot middeleeuws kasteel met dikke stenen muren en pittoreske torentjes. The Magic Castle Resort and Casino is de droom van projectontwikkelaar Jack Robinson, die net als zijn voorouders gelooft dat dromen werkelijkheid kunnen worden. Helaas verandert Jacks droom in een nachtmerrie als een reusachtig menselijk skelet wordt opgegraven. Is dit de belangrijkste wetenschappelijke vondst sinds eeuwen of wordt Jacks hebzucht op de proef gesteld?

Staat op IMDb vermeld als miniserie, maar volgens hun eigen richtlijnen zou het een tv-film moeten zijn. Ik heb een correctie ingestuurd, en in vergelijkbare gevallen heeft IMDb zich daarop steeds na een paar weken aangepast.

avatar van sn@ke
Is inderdaad een miniserie.

GerwinF
Ik heb hem als 1 film gezien, geleend op dvd'tje maar hij stond nog niet toegevoegd. Kijk maar even of hij wel/niet weg moet.

avatar van speedy23
Op VRT is hij ook als één film gegeven...

Toen ik deze film zag wist ik niet wat ik ervan moest verwachten maar ik moet zeggen dat hij mij werkelijk enorm verraste. Het is een leuke mini-serie waarin werkelijk van alles gebeurt en zelfs volwassenen blijft boeien en dat voor een sprookje. Het krijgt van mij een 5, geweldig gedaan.

We (M'n vriend en ik) vonden het een erg leuke film, waar inderdaad heel veel gebeurt. En blijvend boeiend. Onze stem: 4 sterren

wat een ongelooflijke kutfilm,heb niet eens de moeite genomen om m uit te kijken
o,5 ster en das nog te veel

avatar van FelixTheCat
Ik vond het een redelijk goede en leuke film.

avatar van yeahgot2be
welke van de 8 films (+- ) is de beste??

avatar van geoffreys
Een erg leuke film om te zien.

avatar van DragQueen
Best een leuke Miniserie. Het acteerwerk is aardig, en Modine brengt zijn rol prima. Verder laten de visuele effecten wel wat te wensen over. Maar het verhaaltje kent een leuk verloop, en de film kijkt best lekker weg. 3 Sterren.

avatar van Marvinleeaday
Leuke, iets te lang durende, variant van Jack and the beanstalk. Ondanks de lengte toch goed te pruimen. Alleen Daryll Hannah kon er wel uitgeknipt worden, leek nergens naar.

avatar van Ted Kerkjes
Wel leuk.

De tijdsduur vond ik het grootste probleem. Het verhaal komt heel erg traag op gang, het eerste uur had gewoon ingekort moeten worden. Af en toe zaten er ook tegenstrijdigheden in. Het verhaal wordt leuker in de laatste twee uren als het één en het ander verklaard wordt.

Door de lange film kent deze film meer mindere momenten die niet hadden gehoeven. Volgens mij is dit een driedelige miniserie, vandaar de lange tijdsduur.

avatar van clubsport
niet eens met de schrijver hierboven , vond het verhaal prima verteld en niet te lang , gewoon lekker de tijd genomen om het te vertellen .
special effects zijn helaas wat ondermaats maar verder een leuke versie van het verhaal .