White Lies (1998)

Canada
Actie

geregisseerd door Kari Skogland
met Sarah Polley, Tanya Allen en Jonathan Scarfe

Film over het sluimerende neo-nazisme onder de jeugd. Catherine Chapman is een intelligente jonge blanke meid. Op haar multiraciale school voelt zij zich bedreigd. Tijdens een bijeenkomst op school uit zij haar gevoelens, waardoor zij als racist wordt bestempeld. Niet iedereen keert haar de rug toe. Erina Baxter neemt het voor haar op en introduceert haar bij de NIM, de National Identity Movement. Al snel heeft zij een relatie met Rex Brennan, die de extremistische leider is van de groep. Zij glijdt steeds verder weg in de waanzin van de groep, totdat het bloedvergieten haar teveel wordt, maar dan is er nauwelijks nog een weg terug mogelijk.